17 Mart 2014 Pazartesi

Muz Kızartması


Uzakdoğu mutfağından tarifler yaptığım bir sofra için tatlı da bu mutfaktan olmalıydı. Uzakdoğu mutfağı denince Yiğit ile benim Ankara'da iki favorimiz var, Sushico ve Quick China. Evde çeşitli noodle, ramen, çorbalar, et yemekleri deniyorum ama henüz sushi yapmadım. 

Muz kızartması genellikle hamur kaplamalı olarak yapılıyor. Bu aralar yine unu, şekeri azalttığımız için ben hamur kaplamadım. Yabancı bloglarda direk tereyağında kızartılmış tarifler görmüştüm, öyle yaptım.
  • Evde olduğu için kumkuatın suyunu kullandım, portakal suyu/rendesi de kullanılabilir.
  • Muzlar kızarınca yumuşuyor, bir kez çevirerek kızartın.
Kumkuatlı Muz Kızartması (2 kişilik)

2 muz
1 yemek kaşığı tereyağ 
1 yemek kaşığı bal
1 çay kaşığı tarçın
3-4 kumkuat suyu (1 yemek kaşığı kadar)
3-4 dilimlenmiş kumkuat

  • Muzları dilimleyin. Tavaya bal, tereyağ, tarçın ve kumkuat suyunu alın, karıştırın.
  • Tereyağ eriyince muzları ve dilim kumkuatları ilave edin. Her iki tarafını da kızartın.
  • Servis yaparken üzerine bal gezdirip, dondurma ekleyebilirsiniz.
Afiyet olsun.

Hiç yorum yok: