7 Mart 2014 Cuma

Zencefilli Havuç Çorbası


Çorbasız Asla!

Çorba benim için başlı başına bir öğün. Bu yüzden çeşitli, besleyici, sağlıklı çorbalar pişirmeyi seviyorum. Yeni yeni tarifler okuyorum, buluyorum, deniyorum. Bu çorba aşkı sonucu Ebru Omurcalı'nın "Çorbanın Kitabı" ile tanıştım. İyi ki tanışmışım, hem kitabı hem de yazarı çok seviyorum. Bu arada kitabın ikincisi de çıktı, çorba çeşitleri zenginleşti.

Zencefilli havuç çorbası diye internette aradığınız zaman bolca tarif var, bir kısmı bu kitaptaki tarifi bire bir uygulamış ama kitaptan, yazardan bahsetmemişler. Her alanda emek hırsızlğı o kadar çok ki söyleyecek fazla söze gerek yok. Blogların bire bir kopyalanıp, tarifler ile yarışmalara bile katılındığına şahit oldum, hala niye şaşırıyorum ki!

Tarif kitapta diyet çorbalar kısmında yer alıyor :) Ben kendi damak tadımıza göre 1-2 ufak ekleme yaptım. Orjinal tarifte şalgam vardı yerine patates kullandım. Bir de 2 diş sarımsak ilavesi yaptım, su yerine de evdeki ergen için tavuk suyu ile pişirdim. Evde her zaman zencefil oluyor, tazesinden 1 çay kaşığı kadar kullandım. Bir de sadece Yiğit'in içme ihtimalini arttırmak için servis yaparken üzerine çok az soya sosu gezdirdim.



Zencefilli Havuç Çorbası
1 orta boy soğan
2 diş sarımsak
1 orta boy patates
3 havuç
2 yemek kaşığı zeytinyağı
5 g taze zencefil ya da 1 çay kaşığı toz zencefil
1 çay kaşığı muskat rendesi
4 su bardağı su (tavuk suyu)
tuz, karabiber

  • Soğanı küp küp doğrayın, sarımsağı iri dilimleyip zeytinyağında soteleyin.
  • Patates ve havuçları soyup küp küp doğrayın, zencefili ilave edip soğanla birlikte kavurun.
  • Tuz, karabiber, muskat rendesini ilave edin.
  • Tavuk suyunu ekleyip sebzeler yumuşayana kadar pişirin. Ben düdüklü tencerede 10 dakika pişirdim.
  • Çorbayı blenderdan geçirip pürüzsüz hale getirin.
  • Servis yaparken üzerine çok az soya sosu gezdirin.
Afiyet olsun.

Hiç yorum yok: