9 Haziran 2014 Pazartesi

Tavuk Köftesi


Klasik köftelerden sıkılanlar varsa, oğlumun çok sevdiği, ara sıra yaptığım tavuk köftesi tarifini denemenizi isterim. Bizim evde tavuk en çok Actifry'da pişirilmiş soya soslu kanat ve tavuk suyuna şehriye çorbası olarak tüketiliyor. Son zamanlarda tavuk eti içeren tariflerde hindi etini kullanmaya başladım ama tamamen hayatımızdan çıkması zor gibi.
  • Tarifte yer alan tavuk kıymasını hazır almak istemezseniz, kendiniz evde robottan eti geçirerek de yapabilirsiniz. Benim güvenerek aldığım bir kasabım var, hazır almayı tercih ediyorum.
  • Köfteyi seramik tavada ve az zeytin yağında kızartıyorum, fırında da kızartılabilir.
  • Tarifi en sade haliyle yazdım, bazen daha farklı baharatlar (köri, zerdeçal, yenibahar gibi) kullanarak da yapıyorum.
  • Oğlum etin yanında makarna, pilav yemeyi pek tercih etmez, bol yeşillikle servis yapıyorum. Özellikle taze soğan çok yakışıyor.

Tavuk Köftesi

500 g tavuk kıyması
1 yumurta
1 soğan (rendelenmiş)
2 diş sarımsak (ezilmiş)
3 yemek kaşığı rendelenmiş kaşar
3 yemek kaşığı galeta unu
1 çay kaşığı tuz
1 çay kaşığı karabiber
1 çay kaşığı kimyon

Kızartmak için: galeta unu, yumurta ve zeytinyağ
  • Tüm malzemeyi derin bir kap içine alıp yoğurun, ağzını kapatıp buzdolabında en az 3 saat dinlendirin.
  • Köfteyi şekillendirin. Önce çırpılmış yumurtaya sonra galeta ununa batırıp kızdırılmış zeytinyağında kızartın.
Afiyet olsun. 


1 yorum:

Adsız dedi ki...

çok lezzetli görünüyor. eline sağlık anne kedi.
çiçem