24 Eylül 2014 Çarşamba

Kakaolu Pudingli Kek


Okullar açılınca Yiğit eve geldiğinde yemek saatine kadar bir şeyler yemek istiyor, bu yüzden evde sürekli kek, pasta vs. oluyor. Bazen bu duruma kızıp sadece meyve ve kuru meyveye izin veriyorum. Sonra yine bir kek, pasta dönemine giriyorum, bu böyle devam ediyor.

Aslında benim için bu durum yeni tarifleri denemek için de bir fırsat oluyor. Kakaolu pudingli keki de böyle bir dönemde yapmıştım; yumuşak, hafif dokulu bir kek oldu. Kare ya da dikdörtgen kalıpta pişirip dilimlenebilir ama kolayıma geldiği için klasik kek kalıbımda pişirdim.

Kakaolu Pudingli Kek

3 yumurta (oda ısısında)
1 su bardağı  toz şeker
1 su bardağı süt
1 su bardağı zeytinyağı
2 su bardağı un
1 paket kakaolu puding
1 paket kabartma tozu

  • Oda sıcaklığındaki yumurtaları şekerle birlikte şeker tamamen eriyene kadar çırpın.
  • Sütü ekleyip çırpın. Zeytinyağını ekleyip biraz daha çırpın.
  • Ayrı bir kaba un, kabartma tozu ve pudingi birlikte eleyin.
  • Unlu karışımı sıvı karışıma ekleyin ve çırpın.
  • Karışımı kek kalıbına dökün, önceden ısıtılmış 170 derece fırında yaklaşık 40-45 dakika pişirin.
Afiyet olsun.

Hiç yorum yok: