19 Eylül 2014 Cuma

Soya Soslu Fileto Fit Çorba


Ankara serin ve yağışlı bu günlerde. Serin diyorum ama özellikle sabah ve akşamları çok üşüyorum. Aklım sürekli sıcak içeceklerde, özellikle akşamları sıcak bir kase çorbada.

Yiğit iki gündür boğazım acıyor diye söyleniyor. Umarım okul sezonu hastalıklarına hızlı bir giriş yapmamışızdır.

Soya soslu fileto fit çorbayı Keskinoğlu ürünlerini denerken yaptım. Yiğit ne sever derken tamamen doğaçlama gelişti. Yiğit Japon mutfağını sevdiği için Ramen havasında bir çorba olsun istedim.

* Çorbayı defalarca değişik sebzelerle, noodle, makarna ve şehriye ile denedim, en sevdiğimiz tarifini vereceğim çorba oldu. 

* Makarna olarak Barilla Emiliane Tagliolini kullanıyorum. Noodle da tercih edilebilir.



Soya Soslu Fileto Fit Çorba

500 ml Keskinoğlu Pratik Tavuk Suyu
200 ml su
1 kutu Keskinoğlu Fileto Fit
1 küçük havuç
1 adet közlenmiş kırmızı biber
1 küçük kabak
1 yemek kaşığı tuzsuz soya sosu
1çay kaşığı tuz
İnce makarna ya da noodle
1 yemek kaşığı zeytinyağı

  • Havuç, kabak ve kırmızı biberi jülyen doğrayın.
  • Çorba tenceresine zeytinyağı ile beraber havuçları alıp kavurun. Havuçlar hafif yumuşayınca kabağı ekleyip kavurun. Sebzeler hafif yumuşamalı, tavuk suyu ile pişeceği için çok pişerse çorbanın içinde dağılabilir. En son kırmızı biberi ekleyip bir kaç kez çevirin.
  • Sebzelerin üzerine tavuk suyu ve suyu ilave edin. 
  • Çorba kaynamaya başlayınca suyunu süzdüğünüz 1 kutu fileto fit, 1 avuç makarna ve tuzu ilave edip makarnalar yumuşayana kadar pişirin.
  • Servis yapmadan önce soya sosunu ekleyip karıştırın.
Afiyet olsun.

1 yorum:

Oglak Kizlari dedi ki...

Kore lokantalarında yediğimiz çorbalar gibi.
Çok bilmiş annee