13 Ekim 2014 Pazartesi

Zeytinyağlı Taze Börülce


Taze börülcenin hem salatasını hem de zeytinyağlı yemeğini seviyorum, yazın bolca pişirmeye çalışıyorum. Bu fotoğraftaki börülce yemeği aşkına neredeyse bacağımı kıracaktım. Acele ile börülce almaya pazara gidip düşerek geri döndüm. Neyse ki hem bacağım sağlam hem de yemeğim lezzetli oldu :)

Sebze yemeklerinin çoğu gibi börülceyi de düdüklü tencerede pişirmeyi tercih ediyorum. Hem kendi suyuyla hem de kısa sürede pişiyor. Bizim evde diğer tencerelerde sadece çorba, sos vb. pişiyor. Sebze ve et yemekleri için ille de düdüklü tencere veya döküm tencere kullanmayı tercih ediyorum.

* Düdüklü tencerem Tefal Clipso, 2. kademede kısık ateşte 15 dakika pişirmek yeterli oluyor. Kapağı kapatmadan önce domateslerin sulanmasını beklediğim için su ilave etmiyorum. Gerekli ise yarım çay bardağı sıcak su ilave edilebilir.

Zeytinyağlı Taze Börülce 

Yarım kg taze börülce
2-3 adet domates 
1 adet kuru soğan
3 diş sarımsak
1 çay kaşığı tuz 
Yarım su bardağı zeytinyağı

  • Börülceleri  ayıklayıp  ikiye bölün. 
  • Düdüklü tencereye zeytinyağını koyun. Soğanı yemeklik doğrayıp, sarımsakları iki parçaya böldükten sonra zeytinyağında çok az kavurun. 
  • Börülceleri ve küp küp doğranmış domatesleri ekleyin, tuz ilave edip karıştırın. Tencerenin kapağını kapatıp (basınç ayarı yapmadan, buhar çıkışı açıkken) kısık ateşte domatesler suyunu salana kadar ara sıra karıştırın. Düdüklü tencerenin basıncını ayarlayıp 15 dakika kısık ateşte pişirin.
  • Tencerede soğuyan yemeği servis tabağına alıp soğuk servis yapın.
Afiyet olsun.

Hiç yorum yok: