12 Aralık 2014 Cuma

Çikolatalı Bisküvili Pasta


Çocukluğumun huzurlu, mutlu günlerine dönmek istediğimde yaptığım pastalardan birisi Çikolatalı Bisküvi Pastası. Doğal olarak anne tarifi, ne yaparsak yapalım o günlerin lezzetini yakalamak zor olsa da ara sıra bizim evde de yapılıyor. Benim oğlanın favori pastası değil, sanırım o ilerde Mozaik Pastayı hatırlayacak :)

Annem pastanın pudingini kendisi pişirirdi. Ben tembellikte son noktaya varmak için hazır puding kullanıyorum. Favori bir puding tarifiniz varsa onu  kullanabilirsiniz ya da yine annemin tarifi Kakaolu Puding tarifimi de kullanabilirsiniz.

Orta boy bir cam tepsi için 2 paket puding kullanıyorum. Birini çikolatalı diğerini bitter çikolatalı tercih ediyorum, karıştırıp pişiriyorum.

Çikolatalı Bisküvili Pasta

2 paket çikolatalı puding
1 litre süt
2 paket pötibör bisküvi

Üzerine Hindistan cevizi, fındık, Antep fıstığı, vişne vs.
  • Puding ve sütü derin bir tencereye alın, sürekli karıştırarak pişirin.
  • Tepsiye 1-2 kepçe puding yayın, üzerine bir sıra bisküviyi aralıksız dizin.
  • Bisküvilerin üzerine puding yayın.
  • Bu şekilde 4 kat oluşturun. En üste kalan pudingin tamamını yayın. Puding soğuyunca buzdolabına kaldırın.
  • Servis yapmadan önce üzerini Hindistan cevizi ile süsleyin. Dilimleyerek servis yapın.
Afiyet olsun.

Hiç yorum yok: