7 Ocak 2015 Çarşamba

Jöleli Pratik Pasta


 Yeni Yıla tatlı bir başlangıç yapmak istedim. 2015 hepimiz için çok tatlı, çok mutlu, sağlıklı, huzurlu bir yıl olsun inşallah.

Yeni bir yıla girerken yeni kararlar almak adettendir. Benim de özellikle sağlığım için aldığım kararlar oldu. Daha sağlıklı, doğal beslenmek tabii ki en başta yapmak istediğim. ANNE KEDİ'de daha sağlıklı tarifler paylaşmak önceliğim olsa da ara sıra kaçamaklar yapmak şart :) Ev yapımı ya da katkısız ürünler kullanmayı tercih etsem de bazen hazır ürünler kullanabiliyorum.

Kaçamaklar özellikle tatlı pasta konusunda oluyor. Bugünkü tarif de tatlı ve pratik bir kaçamak olsun öyleyse. Bu tarifi Dr.Oetker paketlerindeki tariften ve çeşitli yemek sitelerinde moda olan tariflerden uyarlamıştım. 

Annemin çocukluğumuzda bize sık yaptığı yoğurtlu jöleli bir pasta daha var, onu da en kısa zamanda paylaşmak istiyorum.

  • Bu tarifi değişik jöle ve meyvelerle denedim; muz, çilek ve kivi en sevdiklerim oldu. Kivi-yeşil elmalı jel için muz ve kiviyi karışık kullandım.
  • Kullandığım puding normalde 750 ml süt ile hazırlanıyor, katı olması için 600 ml hacimde hazırladım.
  • Kremanın katılığını garantiye almak için 1 kaşık toz jelatin kullandım, jelatin yoksa ayıracağınız bir miktar jöleyi de kullanabilirsiniz.
  • Jelatini kremaya eklerken mutlaka süzgeçten geçirin.
  • Şekillendirmek için Tupperware Prenses Tacı kalıbımı kullandım ancak borcam ya da herhangi bir kalıp içinde de yapabilirsiniz.
  • Pastayı hazırladıktan sonra mümkünse 6-8 saat buzdolabında bekletin ya da en az 3-4 saat.


Pratik Jöleli Pasta

Jöleli kat için:
1 paket Dr.Oetker Bitkisel Jel
doğranmış meyve 

Krema için:
1 paket Dr.Oetker Gerçek Vanilya Taneli Puding
1 paket (200 ml) krema
400 ml süt

1 yemek kaşığı toz jelatin
2 yemek kaşığı sıcak su

Tabanı için:
Kedi dili bisküvi
  • Bitkisel Jeli paketin üzerindeki tarife göre hazırlayın.
  • Kalıba jöleyi dökün. Biraz soğuyunca meyveleri ekleyin. Katılaşması için buzdolabına kaldırın.
  • Tencereye süt ve kremayı alın, pudingi ekleyin, karıştırarak pişirin. Puding katılaşınca ocağı kapatın, ara ara karıştırarak pudingin soğumasını sağlayın. Bu arada jelatini sıcak su ile eritin. Bir süzgeçten geçirerek pudinge ekleyin, iyice karıştırın.
  • Ilınan pudingi kalıptaki jölenin üzerine dökün.
  • Pudingin üzerine kedi dillerini dizin. Kalıbın kapağını kapayın. Kapak yoksa strech film ile üzerini kapatın.
  • Buzdolabında en az 3-4 saat beklettikten sonra bir servis tabağına ters çevirerek kalıptan çıkarın, dilimleyerek servis yapın.
Afiyet olsun.

Hiç yorum yok: