8 Ocak 2015 Perşembe

Kremalı Mısır Çorbası


Buz gibi Ankara havasına sıcacık bir çorba yakışır


Okullar iki gündür tatil, yarının da tatil olduğunu biraz önce öğrendik. Çocuklar bu işe çok sevinse de haftaya biriken sınavlar, evde yalnız kalıp ıvır zıvıra ve bilgisayara gömülme halleri hiç iç açıcı değil.

Hava soğuk olunca çorbalar daha lezzetli geliyor bana. Zaten çorba benim için başlı başına öğün sayılır, bir de böyle kremalı, bomba çorbalar oldu mu tadından yenmiyor. Benim ergen de bu tür çorbaları çok seviyor.

Bu çorba tarifini arkadaşım Meşküre'den öğrendim. Hani daha önce bir sofrasını paylaştığım becerikli arkadaşımdan.
  • Çorbayı pişirdikten sonra ben kısa süre el blender ile çırpıyorum. Mısırları tamamen ezmeden, yarı taneli kalacak şekilde karıştırıyorum. İsterseniz hiç çırpmayabilirsiniz.

Kremalı Mısır Çorbası

150 g konserve mısır
200 ml krema
400 ml süt
2 yemek kaşığı un
3 yemek kaşığı zeytinyağı
tuz, karabiber
  • Çorba tenceresine unu ve zeytinyağını alıp unun kokusu çıkana kadar kavurun.
  • Süt, kremayı ekleyip karıştırın. Çorba kaynamaya başlayınca mısır, tuz ve karabiber ekleyip 2-3 dakika daha kaynatın.
  • El blender ile mısırları çok ezmeyecek şekilde çırpın.
  • Servis yaparken üzerine kıyılmış dereotu ekleyin.
Afiyet olsun.

1 yorum:

http://www.hotbiber.com/ dedi ki...

canım ellerine sağlık çorba çok lezzetli görünüyor. öğle yemeğine bende yapacağım :)