18 Aralık 2015 Cuma

Karalahana Çorbası


Karalahana Çorbasının orjinalini sadece Karadeniz lokantalarında içtim. Karadenizli birinin yaptığı çorbayı içmedim, sadece merakım ve tarif üzerine yaptım.

Pişirdiğim ilk günden bu yana çok seviyorum ve ara sıra yapıyorum. İlk yaptığım zaman fasulye, mısır ayrı haşlayıp, haşlanan karalahana ile sonra birleştiriyordum. Artık düdüklü tencerede pişiriyorum; hem kolay hem de kısa sürede pişiriyor. Karalahana tahminime göre uzun sürede pişiyor, hafta içi hazırlaması zor oluyor.

Hatalar, farklılıklar ve eksiklikler olabilir, yorumlarda belirtirseniz sevinirim.

Kuru barbunya ilk tercihim ancak bazen kuru fasulye bazen de kuru börülce ile yapıyorum.

Piştikten sonra fazla yoğun gelirse su ilave edip bir taşım kaynatın.

Düdüklü tencere olarak Tefal Clipso kullanıyorum, 20 dakika pişirmek yeterli oluyor. Kendi tencerenize göre süreyi değiştirebilirsiniz.

Karalahana Çorbası

1 demet karalahana
1 adet soğan
3/4 su bardağı kuru barbunya
1/2 çay bardağı mısır kırığı
1 yemek kaşığı domates/biber salçası
2 yemek kaşığı zeytinyağ
1 çay kaşığı tuz
1 çay kaşığı pul biber
1 litre su

  • Barbunyayı ve kırık mısırı bir gece önce sıcak su ile ıslatın.
  • Ertesi gün karalahanayı yıkayıp, saplarını ve damarlı yerlerini ayıklayın. Küçük küçük doğrayın.
  • Düdüklü tencereye yağı koyun, yemeklik doğranan soğanı ekleyip yumuşayana kadar pişirin.
  • Salçayı ekleyip kavurun.Karalahanayı ekleyip birkaç dakika kavurun.
  • Barbunyayı, mısır kırığını, tuz ve biberi ilave edin.
  • 1 litre (5 su bardağı) sıcak su ekleyip tencerenin kapağını kapatın.
  • Buhar çıkışından sonra 20 dakika pişirin.

Afiyet olsun.

Hiç yorum yok: